wtorek, 3 maja 2016

Kwietniowe podsumowanie książkowe

Całkiem przypadkowo mój kwietniowy stosik urósł ponad moje oczekiwania. Szczególnie początek miesiąca mogę uznać za czytelniczo nadproduktywny - w pierwszy weekend pochłonęłam dwie dosyć ciężkie tematycznie książki i nawet nie zauważyłam, jak szybko minęły mi tamte dwa dni. Przeczuwam, że to jedna z moich osobliwych reakcji na stres - rzucanie się z desperacją na stos nieprzeczytanych książek. No cóż, najważniejsze, to dobrze spożytkować swój wolny czas; ja do moich kwietniowych lektur nie mam właściwie żadnych zastrzeżeń.


1. Jennie Dielemans - Witajcie w raju. Reportaże o przemyśle turystycznym (232)
2. Paweł Piotr Reszka - Diabeł i tabliczka czekolady (220)
3.
4. Marcin Kącki - Białystok. Biała siła, czarna pamięć (288)


5. Anna Mieszkowska - Bodo wśród gwiazd. Opowieść o losach twórców przedwojennych kabaretów (386)
6. Andrzej Brzeziecki, Małgorzata Nocuń - Armenia. Karawany śmierci (232)
7. Filip Springer - Księga zachwytów (456)
8. Gary Paul Habhan - Kumin kakao i karawana. Odyseja aromatyczna (336)

Razem: 2374 strony

Jak pokazuje mój rozdwojony stosik, kwietniowe wybory to przede wszystkim reportaże. Od dawna tęskniłam za takimi miesiącami wypełnionymi po brzegi cięższą literaturą. Książki służą głównie do odrywania się od rzeczywistości, ale ja powoli zaczynam dojrzewać do decyzji o porzuceniu literatury pięknej. Ten mój opór przed nałogowym odpoczynkiem w towarzystwie fikcji literackiej to najlepszy dowód na to, że moim czytelniczym światem rządzi non-fiction. Może zabrzmi to dziwnie, ale męczą mnie historie fikcyjne; zupełnie nie mogę ich zrozumieć, nie potrafię się wczuć w losy bohaterów. Uważam świat za dużo ciekawszy od jakiejkolwiek wymyślonej opowieści.

Po tych przemyśleniach oddaję głos Wam - chwalcie się, jak wyglądają Wasze kwietniowe wyniki czytelnicze.

2 komentarze:

  1. Trzeba czytać zgodnie z sobą :)
    Białystok mam na półce od jakiegoś czasu. Ale na razie sobie czeka. Cuba libre bardzo mi się marzy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yoani świetnie pisze, alle książkę już bardzo trudno znaleźć.

      Usuń