niedziela, 6 marca 2016

Lutowe podsumowanie książkowe

Niech ta zima w końcu sobie pójdzie! - czyli z wielką ulgą żegnam się z lutym w tym kompaktowym podsumowaniu. W ubiegłym miesiącu przyssałam się do książek i czułam się naprawdę dobrze w towarzystwie wybranych lektur.


1. Igor T. Miecik - 14:57 do Czyty. Reportaże z Rosji (152)
2. Janusz Majewski - Czarny mercedes (368)
3. Tommi Kinnunen - Cztery Drogi (384)
4. Piotr Grzegorz Michalik - Podmiejskim do Indian. Reportaże z Meksyku (240)
5. Paweł Smoleński - Zielone migdały, czyli po co światu Kurdowie (176)
6. Héctor Tobar - Ciemność (416)
7. Greg Jenner - Milion lat w jeden dzień. Fascynująca historia życia codziennego od jaskini do globalnej wioski (354)
8. Wolfgang Bauer - Przez morze. Z Syryjczykami do Europy (144)
9. Jerzy Bralczyk, Michał Ogórek - Na drugie Stanisław. Nowa księga imion (360)

Razem: 2594 strony

W najkrótszym miesiącu roku udało mi się - całkiem niezamierzenie - zbudować całkiem pokaźny stosik przeczytanych tytułów. Złożyły się na niego przede wszystkim nowości, ale cieszy mnie niezmiernie, że znalazłam czas na nadrobienie zaległości; obiecałam sobie zajrzeć do wszystkich książek, które nagromadziłam w zeszłym roku. W ramach kontynuowania tradycji zakupowych szaleństw, zamiast kolejnej szmatki czy pomadki, przygarnęłam pod swój dach istny stos najróżniejszych historii..

Lutowe czytanki dowodzą, że literatura faktu zawsze wygra u mnie z fikcją - niezależnie od kalibru. Czy autor postawi na lekki styl oraz dosyć relaksujący temat, czy przejedzie po czytelniku literackim walcem mocnego języka i trudnej w przełknięciu historii - wzbudzi we mnie ciekawość już samym zakotwiczeniem swej opowieści w rzeczywistości.

Jak Wam minął luty? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz