sobota, 2 stycznia 2016

Grudniowe podsumowanie książkowe

Szybkie grudniowe podsumowanie czas zacząć - jeszcze będzie co czytać, kiedy opublikuję wpis o całym ubiegłym roku. Na stosiku z przeczytanymi książkami pojawiło się sporo ciekawych lektur i pięknie się razem prezentują:



1. Jamil Ahmad - Wędrowny sokół (152)
2. Katarzyna Molęda - Szwedzi. Ciepło na północy (352)
3. Richard Flanagan - Ścieżki północy (473)
4. Lucy Ribchester - Sufrażystki (432)
5. Eleanor Catton - Próba (384)
6. Christopher Moore - Najgłupszy anioł (poległam przed połową i jej nie wliczam)
7. Ian Thornton - O człowieku, który podpalił wiek dwudziesty, choć wcale tego nie chciał (416)

Razem: 2209 stron

Dwie książki nie przypadły mi zupełnie do gustu. Grudzień zaczęłam od chaotycznego Ahmada, którego ledwie zmęczyłam i już prawie w ogóle go nie pamiętam, bo kolejne książki bez większego wysiłku przyćmiły tę marną książkę. Drugi niewypał to tytuł, z którym usiłowałam zaliczyć jeszcze jedną kategorię ubiegłorocznego wyzwania książkowego. Na lekturę świąteczną wybrałam "Najgłupszego anioła" i przeczytałam może jedną trzecią, po czym poddałam się bez większego żalu. Tak żenującej książki dawno nie miałam w rękach. Na szczęście honor humorystycznej literatury uratował Ian Thornton. 

Z rzeczy innych, okołoliterackich - długo wyczekiwany Puls Literatury okazał się jak zwykle świetny pod względem doboru gości. Niestety organizatorzy nie spodziewali się chyba takiej frekwencji na spotkaniach autorskich; zrezygnowałam z wieczoru z Ziemowitem Szczerkiem, bo tłumy chętnych posłuchać pisarza wylewały się poza łódzki Dom Literatury. Za to spotkanie z Hanną Krall, Mariuszem Szczygłem i Wojciechem Tochmanem stanowiło świetne zakończenie tego literackiego tygodnia. W grudniu obchodziłam też urodziny i aż muszę się pochwalić, co dostałam. Nowa zakładka i moje własne ex libris, na zdjęciu wraz z podpisaną "KRALL":


Czy i Was zadowoliły grudniowe wyniki czytelnicze?

2 komentarze:

  1. Tak, jestem zadowolony z moich dwunastu książek :) Twoje wyniki również są bardzo dobre. Życzę Ci wszystkiego dobrego w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to świetny wynik! Mnie już dawno nie udało się takiego osiągnąć. ;)
      Wszystkiego najlepszego dla Ciebie.

      Usuń