wtorek, 6 października 2015

Wrześniowe podsumowanie książkowe

No i po wrześniu. Ubiegły miesiąc dosłownie przepłynął mi między palcami, nawet nie zauważyłam, kiedy się skończył. Urlop i ostatnie zaliczenia na studiach pochłonęły ponad dwa tygodnie. Reszta gdzieś zniknęła, więc pozostało mi tylko podsumować ten czytelniczy czas.

 

1. Marc Pastor - Cienie Barcelony (304)
2. Kate Atkinson - Kiedy nadejdą dobre wieści? (432)
3. Szymon Kubicki - Facet i kuchnia. Smacznie, kreatywnie i bez glutenu (320)
4. Hanna Krall - Na wschód od Arbatu (128)
5. Sue Monk Kidd - Opactwo świętego grzechu (344)
6. Chimamanda Ngozi Adichie - Fioletowy hibiskus (307)
 
Razem: 1835 stron
 
Muszę się przyznać, że bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie twórczość Atkinson, z którą odpoczywałam na urlopie. Nie spodziewałam się, że taka literatura przypadnie mi do gustu, a tu miła niespodzianka - mam ochotę na więcej. Zdecydowanie źle wspominam trzecie podejście do prozy Kidd; oby to było jednorazowe potknięcie w jej karierze pisarskiej. Zdążyłam zatęsknić już za literaturą faktu, której w ubiegłym miesiącu zabrakło na blogu. Na szczęście Hanna Krall swoimi tekstami potrafi wynagrodzić mi wszelkie braki.
 
Z radością dzielę się z Wam informacją o nawiązanych we wrześniu współpracach z wydawnictwami Dowody na Istnienie i Marginesy. Moje plany okołoczytelnicze na październik obejmują spotkania z Łukaszem Orbitowskim (już jutro) i Grzegorzem Szymanikiem (22 października). Do tego dużo nowości, na które czekam z niecierpliwością. Już złożyłam pierwsze zamówienia w ulubionych księgarniach i niedługo powinnam dostać wielgachne przesyłki pełne nie tylko październikowych premier.

4 komentarze:

  1. Gratuluję wyniku oraz nowych współprac! O wydawnictwie Dowody na Istnienie słyszę po raz pierwszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowody to szybko rozwijająca się konkurencja dla Czarnego, mojego absolutnie ukochanego wydawnictwa zajmującego się literaturą faktu. Polecam :)

      Usuń
  2. Świetny stos wrześniowy :) Gratulacje współprac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na to, jak podeszły mi wrześniowe czytanki, trochę bym ten stosik zmodyfikowała, ale faktycznie, całkiem nieźle wypadł :)

      Usuń