niedziela, 2 sierpnia 2015

Lipcowe podsumowanie książkowe

Lato w pełni i wygląda na to, że czytanie również. Tak dobrego czytelniczo czasu nie miałam już dawno. A poza tym działo się dużo dobrego, nie tylko na książkowym stosiku, który w lipcu wyglądał tak (oczywiście zapomniałam o Tutuoli..):


1. Magdalena Kicińska - Pani Stefa (272)
2. Weronika Murek - Uprawa roślin południowych metodą Miczurina (144)
3. Aleksandra Łojek - Belfast. 99 ścian pokoju (184)
4. Małgorzata Sobczak - Mali, Boli i Królowa Mrozu (46)
5. Jonathan Safran Foer - Zjadanie zwierząt (320)
6. Kamil Janicki - Epoka hipokryzji (480)
7. Amos Tutuola - Smakosz wina palmowego (144)
8. Anna Marchewka - Ślady nieobecności. Poszukiwanie Ireny Szelburg (352)

Razem: 1942 strony

Udało mi się w jednym miesiącu przeczytać dwie zupełnie różne biografie rekonstruujące losy kobiet nieco dziś zapomnianych i pomijanych przez historię; o Stefanii Wilczyńskiej świetnie opowiedziała Magdalena Kicińska, daleko w tyle zostawiając książkę Anny Marchewki. Odwiedziłam też naprawdę dziwne miasto, jakim jest Belfast - i to właśnie reportaż Aleksandry Łojek najbardziej ze wszystkich przeczytanych ostatnio tytułów mnie zachwycił. A od literatury faktu skutecznie odwiodły mnie szalone opowiadania genialnej debiutantki Weroniki Murek, które musiałam natychmiast doprawić magiczną książką Tutuoli.

Gdyby nie książki, które popchnęły mnie w stronę blogowania, nie doszłoby do skutku kolejne spotkanie. Dziesiątego lipca razem z Natalią z Książką po łapkach byłyśmy na wieczorze autorskim z Magdaleną Kicińską i Weroniką Murek. Okazało się, że autorka "Pani Stefy" już szykuje kolejną niezwykle ciekawie zapowiadającą się publikację - tym razem o losach powojennych sierot. Następnego dnia dołączyła do nas Natalia z Kroniki kota nakręcacza i cały dzień spędziłyśmy na wspólnych plotach i grzebaniu za książkami w antykwariatach. Oby więcej takich spotkań i równie udanych miesięcy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz