środa, 22 lipca 2015

Książkowe premiery sierpnia

Jeszcze nawet nie ukazały się wszystkie książki, na które czekam w tym miesiącu, ale nie mogłam powstrzymać się przed stworzeniem kolejnej wakacyjnej listy życzeń. W trakcie poszukiwań okazało się jednak, że moja sierpniowa rozpiska skończyła się, zanim zdążyłam na dobre się rozkręcić. Oto trzy tytuły, na które czekam:


Swietłana Aleksijewicz "Cynkowi chłopcy"
Czarne, 5 sierpnia

W końcu ukazuje się książka, której dotąd brakowało na naszym rynku. Temat rosyjskiej wojny z Afganistanem to materiał, który pozwoli po raz kolejny zabłysnąć talentowi reporterskiemu Aleksijewicz. Jestem pewna, że nie zawiodę się i tym razem.


David Ritz, "Respect. "Życie Arethy Franklin"
Czarne, 26 sierpnia

Zastanawiałam się, jaki temat tym razem dołączy do serii Amerykańskiej i uważam, że ten wybór był niezwykle trafny. Wielka postać sceny muzycznej, legenda za życia. Książka o Franklin idealnie pasuje do wydanych już pozycji traktujących m.in. o znakomitych pisarzach i muzykach. Muszę ją mieć.


Luise Vindahl, David Frenkiel "The Green Kitchen. Zielono i zdrowo"
Buchmann, 26 sierpnia

Do stuprocentowej wegetarianki ciągle mi daleko, jednak nieporównywalnie większą miłością darzę warzywa i owoce. Mięso mogłoby dla mnie nie istnieć, a kuchenne eksperymenty z nowymi smakami to coś, czego nie mogę sobie odmówić. Zapowiada się pysznie, sam widok okładki sprawia, że robię się głodna. 


Czy wasze listy na przyszły miesiąc są równie skromne? Czy tak samo jak ja, przygotowujecie się na wysyp jesiennych premier?

4 komentarze:

  1. Dwie pierwsze książki bardzo mnie zainteresowały, szczególnie "Cynkowi chłopcy".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać nowej Swietłany!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie kusi ta książka, ponad pięćset stron - już czuję ten ból w plecach przy codziennym taszczeniu jej w torebce - ale pewnie się opłaci.

      Usuń