wtorek, 26 maja 2015

Książkowe premiery czerwca

Maj minął nadzwyczaj szybko, a nowości piętrzą się na moich półkach w stosach. Brakuje czasu, żeby wszystko to od razu przeczytać, ale kto zabroni mi pogrzebać w premierach zapowiedzianych na czerwiec? 

Moje ulubione wydawnictwo nie zainteresowało mnie tym razem żadną swoją propozycją, w przeciwieństwie do konkurencji. Szczególnie Znak przygotował sporo świetnych tytułów - aż zacieram ręce na myśl o tym, że część z nich dołączy do mojej biblioteczki podczas wycieczki do Warszawy z okazji Big Book Festivalu. 

A teraz do rzeczy; to  na te tytuły czekam z niecierpliwością:


Hanif Kureishi "Budda z przedmieścia"
Znak, 1 czerwca


Po naprawdę emocjonującej "Intymności" - krótkiej, ale mocnej książce - przyszła pora na debiut pisarski Kureishiego. To drugie polskie wydanie, ale pierwsze z tak ciekawą okładką, skrywającą kontrowersyjną historię, która rozsławiła autora na całym świecie.


Hanif Kureishi "Ostatnie słowo"
Znak, 1 czerwca

Dla głodnych wrażeń po lekturze "Buddy..", w ramach literackiego deseru, wydawca przygotował przekład najnowszej książki Kureishiego. Opis mówi mi, że znów się nie zawiodę; szykuje się prawdziwa uczta czytelnicza. 


Zadie Smith "Lost and Found. Opowiadania"
Znak, 1 czerwca

Wspaniała Zadie, której "O pięknie" podbiło moje serce, wydała niedawno zbiór opowiadań, na który bardzo czekałam. Po raz kolejny autorka zabierze czytelników w podróż przez problemy tożsamościowe swoich bohaterów, nieobce bliskie większości z nas. 

Leila Guerierro "Samobójcy z końca świata"
W.A.B., 3 czerwca

Nie udało mi się jak dotąd czytelniczo dotrzeć na ten kraniec świata, dlatego z wielką niecierpliwością wyczekuję premiery reportażu z Patagonii. Już czuję, że powróci do mnie melancholijny nastrój, który towarzyszył mi podczas lektury "Samotności w Portugalii", tym razem szczelnie otoczony grubą warstwą strasznej tajemnicy.


Herbjørg Wassmo "Te chwile"
Smak Słowa, 3 czerwca

Długo nie mogłam się zdecydować, ale coś podpowiada mi, że teraz jest najlepszy moment, by poznać bliżej dobrą norweską literaturę i to od tego tytułu rozpocznę swoją podróż przez twórczość Wassmo. Opowieść o życiu i relacjach międzyludzkich opakowana w surowy skandynawski klimat - zapowiada się naprawdę ciekawie i bardzo w moim stylu.


Anne Helen Petersen "Skandale złotej ery Hollywood"
Znak, 17 czerwca

Serwisy plotkarskie każdego dnia dostarczają swoim wiernym czytelnikom dziesiątki smakowitych plotek na temat znanych i mniej lub bardziej utalentowanych gwiazd. Kiedyś wcale nie było inaczej, bo przecież skandale są tym, co najlepiej podsyca zainteresowanie sławnymi ludźmi. Zmęczona celebrytami niewiadomego pochodzenia, z chęcią wezmę do ręki książkę poświęconą ludziom, którzy stworzyli legendarne Hollywood.


A co Wam wpadło w oko? Jak wyglądają Wasze listy na czerwiec?

6 komentarzy:

  1. Ja staram się nie zaglądać za często do działu zapowiedzi... :) Ledwie nadążam za tym co wychodzi. Ale czasem nie wytrzymam i zerknę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie mogę się powstrzymać :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie zawiodę na tej książce.

      Usuń
  3. Zdaje się, że nowy King ma być :) Więc muszę bo się uduszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, to też ważna premiera, choć zupełnie nie moja półka :)

      Usuń