środa, 25 lutego 2015

Książkowe premiery marca

Za parę dni pożegnamy nieszczególnie zaczytany luty. Z tej okazji warto przejrzeć strony wydawców i zapisać sobie co ciekawsze premiery nadchodzącego miesiąca. Moja lista jest już gotowa, a ponieważ wydaje się nie mieć końca, będę musiała poważnie zastanowić się, na czym najbardziej mi zależy. Szczególnie trudno będzie mi ograniczyć wybór do zaledwie dwóch lub trzech tytułów, ponieważ tym razem planuję nadrobić zakupowe zaległości z bieżącego miesiąca. 

Oto podsumowanie najciekawszych zapowiedzi z marca:

Małgorzata Szejnert "Usypać góry. Historie z Polesia"
Znak, 2 marca 2015

Wróciłam do wspomnień z czasów II wojny światowej i to właśnie one zaostrzyły mój apetyt na zgłębianie historii naszego kraju, ze szczególnym uwzględnieniem terenów przygranicznych. Kresowymi opowieściami o wielokulturowym społeczeństwie z pierwszej połowy XX wieku z pewnością warto się zainteresować.


Charlie LeDuff "Detroit. Sekcja zwłok Ameryki"
Czarne,  4 marca 2015

Dla tych, którzy już trochę mnie znają, obecność "Detroit" w zestawieniu nie powinna być żadnym zaskoczeniem. Wspaniale wydana seria Amerykańska wkrótce zostanie wzbogacona o opowieść o mieście, które powoli przestaje istnieć. Nagrodzony Pulitzerem autor przedstawia upadek jednego z najciekawszych amerykańskich miast, rozmawiając z jego mieszkańcami. Czego chcieć więcej?


R. Clifton Spargo "Piękni głupcy. Ostatni romans Zeldy i Scotta Fitzgeraldów"
Bukowy Las, 6 marca 2015

Najbardziej kontrowersyjne małżeństwo pisarzy i lekkoduchów po raz kolejny zostaje opisane przez biografów. Tym razem pod lupę wzięto ostatni rok życia Scotta. To może być naprawdę ciekawa propozycja - szczególnie dla fanów prozy Fitzgeralda.


Fannie Flagg "Babska Stacja"
Otwarte, 16 marca 2015

Autorka "Smażonych zielonych pomidorów" powraca z nową powieścią. Tej najsłynniejszej jeszcze nie czytałam, ale z okazji premiery "Babskiej stacji" postanowiłam nadrobić zaległości i porównać twórczość Flagg w nowym i starym wydaniu.


Marcin Gutowski "Święta ziemia. Opowieści z Izraela i Palestyny"
Znak, 16 marca 2015

Kolejny reportaż z serca jednego z najbardziej bezsensownych konfliktów zbrojnych na świecie. Autor opisuje  losy całkiem odmiennych mieszkańców Ziemi Świętej, którą niszczy niekończąca się wojna. Marcowa pozycja obowiązkowa.


Rainbow Rowell "Eleonora i Park"
Otwarte, 16 marca 2015

Mimo, że publikacja została zaszufladkowana jako powieść młodzieżowa, to jednak zaryzykuję i ją przeczytam. Zdążyłam już trochę zatęsknić za podobnymi książkami, a tę historię podobno wyjątkowo dobrze się czyta.


Aleksandra Boćkowska "To nie są moje wielbłądy"
Czarne, 18 marca 2015

Przewrotny tytuł i niezwykła okładka sprawiły, że ostatecznie nie wykreśliłam tej pozycji ze swojej listy. Choć czasy PRL-u nieszczególnie mnie przyciągają, to jednak połączenie tych czasów z tematem mody na dobre przyciągnęło mnie do publikacji Boćkowskiej. 


Carmen Bugan "Zakopać maszynę do pisania. Dzieciństwo pod okiem Securitate"
Czarne, 25 marca 2015

Kolejny tytuł z serii Z domem, który obowiązkowo zagości na mojej półce. Wizualnie tej książce niczego nie można zarzucić; okładka sama zaprasza do lektury. A co w środku? Rumunia za czasów Ceaușescu we wspomnieniach autorki. To trzeba przeczytać. 

A jak wyglądają Wasze listy interesujących premier? Czy coś z mojego spisu wydaje się Wam warte uwagi?

10 komentarzy:

  1. Chcę wszystkie. Wracam z kartką i długopisem :) <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czekam najbardziej na ":Talon" Julie Kagawy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę poszukać, bo nie słyszałam o tej książce :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy widziałaś, że będzie też nowe wydanie "Smażonych.." :)

      Usuń
  4. Ta maszyna do pisania gdzieś się w kącie zaszyła, bo zupełnie ją przegapiłam. Dobrze, że inne oczy też wypatrują (:

    OdpowiedzUsuń